Matinspiration

Jag gillar att både laga mat och baka och provar gärna nya recept. Trots det så blir det oftast så att jag kör på samma gamla vanliga säkra kort och speciellt samma gamla råvaror. Men i år har jag bestämt mig för att testa massa nytt och har nu en rätt lång lista med matvaror jag vill testa, bl.a lamm som jag aldrig som jag aldrig tillagat och faktiskt knappt en ätit. Halv åtta hos mig är ett favoritprogram som jag ser så gott som dagligen om jag kan. Tjejen som var värdinna igår lagade lamm och det var ett recept jag vill testa på framöver. Och även efterrätten hon gjorde måste jag prova.


Rosmarin- och vitlöksstekta lammracks med sötpotatisgratäng samt rödvinsreduktion



Het ananascocktail med co-coglass

Hittade även ett annat recept igår jag ska prova. På en soppa. Jag älskar soppor.

Jordärtskockssoppa med ost- och kavringsströssel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0